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PostGIS ajoute le support d'objets géographique à la base de données PostgreSQL. En effet, PostGIS "spatialise" le serverur PostgreSQL, ce qui permet de l'utiliser comme une base de données SIG.

Maintenu à jour, en fonction de nos disponibilités et des diverses sorties des outils que nous testons, nous vous proposons l'ensemble de nos travaux publiés en langue française.

source: trunk/workshop-routing-foss4g/web/proj4js/lib/projCode/gnom.js @ 81

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Ajout du répertoire web

  • Property svn:executable set to *
RevLine 
[76]1/*****************************************************************************
2NAME                             GNOMONIC
3
4PURPOSE:        Transforms input longitude and latitude to Easting and
5                Northing for the Gnomonic Projection.
6                Implementation based on the existing sterea and ortho
7                implementations.
8
9PROGRAMMER              DATE
10----------              ----
11Richard Marsden         November 2009
12
13ALGORITHM REFERENCES
14
151.  Snyder, John P., "Flattening the Earth - Two Thousand Years of Map
16    Projections", University of Chicago Press 1993
17
182.  Wolfram Mathworld "Gnomonic Projection"
19    http://mathworld.wolfram.com/GnomonicProjection.html
20    Accessed: 12th November 2009
21******************************************************************************/
22
23Proj4js.Proj.gnom = {
24
25  /* Initialize the Gnomonic projection
26    -------------------------------------*/
27  init: function(def) {
28
29    /* Place parameters in static storage for common use
30      -------------------------------------------------*/
31    this.sin_p14=Math.sin(this.lat0);
32    this.cos_p14=Math.cos(this.lat0);
33    // Approximation for projecting points to the horizon (infinity)
34    this.infinity_dist = 1000 * this.a;
35    this.rc = 1;
36  },
37
38
39  /* Gnomonic forward equations--mapping lat,long to x,y
40    ---------------------------------------------------*/
41  forward: function(p) {
42    var sinphi, cosphi; /* sin and cos value                            */
43    var dlon;           /* delta longitude value                        */
44    var coslon;         /* cos of longitude                             */
45    var ksp;            /* scale factor                                 */
46    var g;             
47    var lon=p.x;
48    var lat=p.y;       
49    /* Forward equations
50      -----------------*/
51    dlon = Proj4js.common.adjust_lon(lon - this.long0);
52
53    sinphi=Math.sin(lat);
54    cosphi=Math.cos(lat);       
55
56    coslon = Math.cos(dlon);
57    g = this.sin_p14 * sinphi + this.cos_p14 * cosphi * coslon;
58    ksp = 1.0;
59    if ((g > 0) || (Math.abs(g) <= Proj4js.common.EPSLN)) {
60      x = this.x0 + this.a * ksp * cosphi * Math.sin(dlon) / g;
61      y = this.y0 + this.a * ksp * (this.cos_p14 * sinphi - this.sin_p14 * cosphi * coslon) / g;
62    } else {
63      Proj4js.reportError("orthoFwdPointError");
64
65      // Point is in the opposing hemisphere and is unprojectable
66      // We still need to return a reasonable point, so we project
67      // to infinity, on a bearing
68      // equivalent to the northern hemisphere equivalent
69      // This is a reasonable approximation for short shapes and lines that
70      // straddle the horizon.
71
72      x = this.x0 + this.infinity_dist * cosphi * Math.sin(dlon);
73      y = this.y0 + this.infinity_dist * (this.cos_p14 * sinphi - this.sin_p14 * cosphi * coslon);
74
75    }
76    p.x=x;
77    p.y=y;
78    return p;
79  },
80
81
82  inverse: function(p) {
83    var rh;             /* Rho */
84    var z;              /* angle */
85    var sinc, cosc;
86    var c;
87    var lon , lat;
88
89    /* Inverse equations
90      -----------------*/
91    p.x = (p.x - this.x0) / this.a;
92    p.y = (p.y - this.y0) / this.a;
93
94    p.x /= this.k0;
95    p.y /= this.k0;
96
97    if ( (rh = Math.sqrt(p.x * p.x + p.y * p.y)) ) {
98      c = Math.atan2(rh, this.rc);
99      sinc = Math.sin(c);
100      cosc = Math.cos(c);
101
102      lat = Proj4js.common.asinz(cosc*this.sin_p14 + (p.y*sinc*this.cos_p14) / rh);
103      lon = Math.atan2(p.x*sinc, rh*this.cos_p14*cosc - p.y*this.sin_p14*sinc);
104      lon = Proj4js.common.adjust_lon(this.long0+lon);
105    } else {
106      lat = this.phic0;
107      lon = 0.0;
108    }
109 
110    p.x=lon;
111    p.y=lat;
112    return p;
113  }
114};
115
116
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.