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PostGIS ajoute le support d'objets géographique à la base de données PostgreSQL. En effet, PostGIS "spatialise" le serverur PostgreSQL, ce qui permet de l'utiliser comme une base de données SIG.

Maintenu à jour, en fonction de nos disponibilités et des diverses sorties des outils que nous testons, nous vous proposons l'ensemble de nos travaux publiés en langue française.

source: trunk/workshop-routing-foss4g/web/proj4js/lib/projCode/ortho.js @ 81

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Ajout du répertoire web

  • Property svn:executable set to *
Line 
1/*******************************************************************************
2NAME                             ORTHOGRAPHIC
3
4PURPOSE:        Transforms input longitude and latitude to Easting and
5                Northing for the Orthographic projection.  The
6                longitude and latitude must be in radians.  The Easting
7                and Northing values will be returned in meters.
8
9PROGRAMMER              DATE
10----------              ----
11T. Mittan               Mar, 1993
12
13ALGORITHM REFERENCES
14
151.  Snyder, John P., "Map Projections--A Working Manual", U.S. Geological
16    Survey Professional Paper 1395 (Supersedes USGS Bulletin 1532), United
17    State Government Printing Office, Washington D.C., 1987.
18
192.  Snyder, John P. and Voxland, Philip M., "An Album of Map Projections",
20    U.S. Geological Survey Professional Paper 1453 , United State Government
21    Printing Office, Washington D.C., 1989.
22*******************************************************************************/
23
24Proj4js.Proj.ortho = {
25
26  /* Initialize the Orthographic projection
27    -------------------------------------*/
28  init: function(def) {
29    //double temp;                      /* temporary variable           */
30
31    /* Place parameters in static storage for common use
32      -------------------------------------------------*/;
33    this.sin_p14=Math.sin(this.lat0);
34    this.cos_p14=Math.cos(this.lat0);   
35  },
36
37
38  /* Orthographic forward equations--mapping lat,long to x,y
39    ---------------------------------------------------*/
40  forward: function(p) {
41    var sinphi, cosphi; /* sin and cos value                            */
42    var dlon;           /* delta longitude value                        */
43    var coslon;         /* cos of longitude                             */
44    var ksp;            /* scale factor                                 */
45    var g;             
46    var lon=p.x;
47    var lat=p.y;       
48    /* Forward equations
49      -----------------*/
50    dlon = Proj4js.common.adjust_lon(lon - this.long0);
51
52    sinphi=Math.sin(lat);
53    cosphi=Math.cos(lat);       
54
55    coslon = Math.cos(dlon);
56    g = this.sin_p14 * sinphi + this.cos_p14 * cosphi * coslon;
57    ksp = 1.0;
58    if ((g > 0) || (Math.abs(g) <= Proj4js.common.EPSLN)) {
59      var x = this.a * ksp * cosphi * Math.sin(dlon);
60      var y = this.y0 + this.a * ksp * (this.cos_p14 * sinphi - this.sin_p14 * cosphi * coslon);
61    } else {
62      Proj4js.reportError("orthoFwdPointError");
63    }
64    p.x=x;
65    p.y=y;
66    return p;
67  },
68
69
70  inverse: function(p) {
71    var rh;             /* height above ellipsoid                       */
72    var z;              /* angle                                        */
73    var sinz,cosz;      /* sin of z and cos of z                        */
74    var temp;
75    var con;
76    var lon , lat;
77    /* Inverse equations
78      -----------------*/
79    p.x -= this.x0;
80    p.y -= this.y0;
81    rh = Math.sqrt(p.x * p.x + p.y * p.y);
82    if (rh > this.a + .0000001) {
83      Proj4js.reportError("orthoInvDataError");
84    }
85    z = Proj4js.common.asinz(rh / this.a);
86
87    sinz=Math.sin(z);
88    cosz=Math.cos(z);
89
90    lon = this.long0;
91    if (Math.abs(rh) <= Proj4js.common.EPSLN) {
92      lat = this.lat0; 
93    }
94    lat = Proj4js.common.asinz(cosz * this.sin_p14 + (p.y * sinz * this.cos_p14)/rh);
95    con = Math.abs(this.lat0) - Proj4js.common.HALF_PI;
96    if (Math.abs(con) <= Proj4js.common.EPSLN) {
97       if (this.lat0 >= 0) {
98          lon = Proj4js.common.adjust_lon(this.long0 + Math.atan2(p.x, -p.y));
99       } else {
100          lon = Proj4js.common.adjust_lon(this.long0 -Math.atan2(-p.x, p.y));
101       }
102    }
103    con = cosz - this.sin_p14 * Math.sin(lat);
104    p.x=lon;
105    p.y=lat;
106    return p;
107  }
108};
109
110
Note: See TracBrowser for help on using the repository browser.